Pages

Friday 15 March 2013

Nieuw stukje op Vice: 'De lachwekkende onzinargumenten achter het alcoholverbod in Egypte'











"De regering van Egypte wil de verkoop van alcohol aan banden gaan leggen. Nabil Abbas, de vice-president van het overheidsorgaan dat over de licenties gaat (de NUCA), voert als belangrijkste oorzaken voor de nieuwe maatregel aan dat vrouwen op straat lastig gevallen worden door dronkenlappen, en dat het belletjetrekken door personen in beschonken staat de spuigaten uitloopt. Dat zijn, als je het mij vraagt, nogal onzinnige argumenten.

Belaagd

Dat vrouwen op straat door mannen worden lastiggevallen is zeker waar. Ik woon in Cairo en krijg hier iedere dag ranzige taal naar mijn hoofd en word regelmatig ook fysiek belaagd, maar ik kan me niet herinneren dat dat ooit door een dronken man was. Ik werd laatst met twee vriendinnen bij het verlaten van een kroeg lastiggevallen door een groepje jongens die uit hetzelfde café kwamen, maar die hadden juist de hele avond aan de thee en cola gezeten."

Lees hier het hele stuk. 

No comments:

Post a Comment