Pages

Thursday 28 March 2013

Nieuwe column: 'Waarom Egypte?'

'Als ik een eurocent zou krijgen voor iedere keer dat mij in de afgelopen twee jaar is gevraagd waarom ik eigenlijk in Egypte woon, zou ik kunnen gaan rentenieren. Vrijwel iedereen die ik ken heeft me die vraag ooit gesteld, en bij ieder nieuw persoon die ik leer kennen komt het onderwerp binnen afzienbare tijd ter sprake.

Eerlijk gezegd wist ik daar het antwoord op die vraag nooit zo goed. De taal is mooi (en helaas hemeltergend moeilijk), het weer fijn (30 graden vandaag, ha ha) en de mensen (overal het algemeen) stukken vriendelijk dan in Nederland, zo zei ik altijd maar. Maar dat is op wel meer plaatsen zo. Vriendelijker zijn dan stugge Nederlanders is niet zo heel moeilijk en betere weersomstandigheden vind je op de meeste plekken buiten Noord-Europa ook wel.'

Lees het hele stuk hier (of hier).

No comments:

Post a Comment