Pages

Wednesday 3 October 2012

Nieuwe column voor De Buitenlandredactie: Cairo made me do it

Morsi announced as president

'Gisteravond heb ik een goede vriend een bloedneus geslagen. Waarom? Was hij vervelend? Begon hij met slaan? Had hij me beledigd? Of kreeg ik weer een oneerbaar voorstel?
Nee, niks van dat alles. Cairo made me do it.
Ik sta op de betreffende vriend te wachten naast de uitgang van een cafe in down town Cairo, niet ver van het Tahrir-plein. Ik ben onkarakteristiek vroeg en hij ongewoon laat, dus ik hou me bezig met wat gedachteloos gebrowse op mijn iphone.
Plotseling voel ik een hand op mijn schouder. Zonder nadenken draai ik me om en haal uit. Mijn vuist komt vol op de neus van mijn ‘belager’ terecht. Het bloed stroomt eruit. Pas dan zie ik dat het mijn vriend is die ik net een bloedneus heb geslagen.'
Lees hier de hele column.
UPDATE: Inmiddels ook op DeJaap.

No comments:

Post a Comment