Pages

Thursday 23 May 2013

Nieuwe column: Seksuele intimidatie in Egypte - de feiten op een rijtje


Seksuele intimidatie is een ‘hot’ item in Egypte. Ik schreef al eerder over de problemen met seksueel geweld: ik sprak met een slachtoffer van een massaverkrachting op Tahrir en beschreef hoe Egyptische vrouwen over het algemeen hun mannetje staan tegenover degenen die hen lastig vallen.
Voor een nieuw artikel dat ik aan het schrijven ben had ik een betrouwbare bron naar harde cijfers over seksuele intimidatie in Egypte nodig. Ik stuitte op een onderzoek van de Verenigde Naties, uit 2013.
Treurig
Niet geheel onverwacht is het een opeenstapeling van uitermate treurige statistieken, te beginnen met het feit dat 99,3% van de vrouwelijke respondenten aangeeft ooit te maken gehad te hebben met seksuele intimidatie. Van de slachtoffers meldt 49,2% er dagelijks last van te hebben, 19,2% wekelijks, 7,3% maandelijks en bij slechts 3,4% was het eenmalig.


Lees hier (of hier) het hele verhaal. 

No comments:

Post a Comment